Hvorfor vi skal Styrketræne

BLOGGEN Styrketræning

Brug dem, eller sig farvel til dem – musklerne altså! En BLOG om den vigtige muskeltræning.

Alle bør styrketræne ... for hvis ikke musklerne trænes og bruges flittigt, hver dag, mister vi langsomt muskelmassen og det starter allerede efter 35-års alderen.

Den gode nyhed er, at det kun tager få minutter om ugen at opnå gode resultater. Desværre ignorerer mange Styrketræning og tænker måske: ”det er nok bare at løbe eller cykle en tur”, men desværre er det ikke helt nok.

Regelmæssig Styrketræning bevarer muskelmassen, som normalt falder helt naturligt med alderen. Ved bevarelse af muskelmassen er det meget nemmere at klare helt almindelige dagligdags rutiner, som at komme op og ned ad trapper, bevare balanceevnen, have styrke til at komme sig hurtigere efter ved eventuel sygdom, mv.

Træning gør os i stand til lettere at klare de fysiske belastninger, vi udsættes for i hverdagen og den nyeste forskning fortæller os også, at regelmæssig træning er en af de vigtigste faktorer, når det gælder forebyggelse af livsstilssygdomme.

Samlet giver træningen os en lang række fordele, idet Styrketræning og Konditionstræning tilsammen:

- Forbedrer koordination og balance
- Styrker knoglestrukturen og hjælper mod knogleskørhed
- Forbedrer lungekapaciteten
- Forbedrer kroppens evne til at modstå infektioner
- Øger mentalt styrke og bliver mere frisk
- Holder din krop smidig
- Styrker og øger immunforsvaret
- Giver dig mere energi til det daglige liv
- Giver større muskelstyrke og udholdenhed
- Forbedrer fordøjelsen og forbrænder kalorier

Så ja: ”Styrketræning medfører betydelige fordele på stofskiftet, knoglerne, musklerne, ledbånd, sener, hjerne og hjerte kar system”. Brug dem – eller tab dem :-)

Effektiv Cirkeltræning – 2-3 gange om ugen, kan f.eks. være en mulighed, det er høj effektiv muskeltræning i bare 30 minutter, for hele kroppen, som øger og vedligeholder den vigtige muskelstyrke.

Fortsat god træning, især Styrketræning :-)

TEAM Letsmove

Kontakt os

Letsmove
Humlebæk Center 26

telefon49 200 330

Motion i Centrum - ganske enkelt...

Træningstider

Ugedag Cirkeltræning 24 - 7 - 365
Mandage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Tirsdage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Onsdage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Torsdage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Fredage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Lørdage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Søndage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Helligdage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00

Læs mere om åbningstider i receptionen