Korttids træning er sund og effektiv

 

 

Vil du have mere energi, vil du have lettere ved at tabe dig eller holde vægten og vil du være stærk og velformet?

Mange har desværre stadig den opfattelse, at man skal træne til udmattelse og nærmest dræne kroppen, for at opnå træningsmæssige resultater! En gang var det sådan, alle gjorde det samme og ingen havde prøvet at træne kort tid og stadig fået resultaterne, fordi de ikke havde prøvet det og kun forskerne havde interesseret sig for korttids træning, så tidligere var der ingen dokumentation for at kort tids træning, kan gøre en kæmpe forskel uden samtidigt at dræne kroppen.

Tidligere var mange helt overbeviste om, at for at komme i form, skulle man træne og træne og helst flere timer i træk, men i dag ved vi at man skal være i virkelig god form for at holde til så lang tids træning - og ikke mindst for at få noget ud af så lang tids træning. Selvfølgelig kan vi sagtens lave en træningsseance og strække den over flere timer, men det bliver så med meget indbygget spildtid - at det er jo spild af tid.

For at undgå at dræne kroppen, skal vi i stedet for træne i kortere tid af gangen, til gengæld skal vi være fokuseret og giver den gas, når vi træner. Med høj intensitet , kan et træningspas på 20-25 minutter, være supereffektivt. Det med at komme i form og ikke mindst at holde formen, handler ikke om at træne og dræne sig selv i timevis. Selvfølgelig, kan man ikke nøjes med et par blide øvelser og lidt armsving. Der skal ligesom fyres op under bedrifterne, for at man får fuldt udbytte af kort tids træning.

Og korttids effektiv træning øger ikke samtidigt din appetit, så det er også meget lettere at komme ned i væg og at holde vægten end ved træning i lange drænende træningspas.

Prøv f.eks. den effektive Cirkeltræning, eller vores korte Hold i holdsalen og de korte hold i Spinning - de er alle super effektive og du bevarer energien efter træningen.

Fortsat god (korttids) træning
TEAM Letsmove

Kontakt os

Letsmove
Humlebæk Center 26

telefon49 200 330

Motion i Centrum - ganske enkelt...

Træningstider

Ugedag Cirkeltræning 24 - 7 - 365
Mandage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Tirsdage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Onsdage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Torsdage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Fredage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Lørdage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Søndage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00
Helligdage 06:00 - 22:00 00:00 - 24:00

Læs mere om åbningstider i receptionen